آموزش بهداشت فردی و اجتماعی به دانش آموزان

«وَ اللَّهُ یُحِبُّ الْمُطَّهِّرِینَ » «و خداوند کسانى را که خواهان پاکى اند دوست مى دارد». توبه آیه ۱۰۸

همه ما در طول روز سعی می‌کنیم کارهایی انجام دهیم که هیچ بوی ناخوشایندی از بدنمان استشمام نشود و فعالیت‌هایی را انجام می دهیم که نشان دهد به بهداشت فردی خود اهمیت می دهیم.
با توجه به اهمیت موضوع بهداشت فردی بدن انسان می تواند مکان هایی را برای رشد میکروب و انگل ایجاد کند که باعث ایجاد بیماری شوند. این مکان ها شامل پوست در داخل و بیرون بدن است. در صورتی که بهداشت فردی رعایت نشود انگل ها به داخل بدن نفوذ می کند. اگر افراد عادت های بهداشت فردی خوبی داشته باشند سلامت بدن آن ها تا درصد زیادی تضمین می شود.

باتوجه به پاندمی بیماری کرونا علاوه بر رعایت بهداشت فردی بهداشت جمعی از اهمیت دوچندان برخودار است زیرا عدم رعایت بهداشت یک نفر برابر با شیوع دو چندان بیماری ها و کاهش کارایی و آموزشی افراد یک جامعه می باشد.

به همین منظور مربی بهداشت مدرسه سرکارخانم خواجه با شروع سال تحصیلی جدید از شنبه مورخ 3 مهرماه 1400 تا چهارشنبه مورخ 14 مهرماه 1400 با حضور در تک تک کلاس ها به بیان رعایت نکات بهداشت فردی مانند حمام رفتن، شستشوی دست‌ها، شستن جوراب ها به طور روزانه و حضور در مدرسه با ظاهری مرتب و آراسته و رعایت نکات بهداشت جمعی که علاوه بر حفظ سلامت فرد، سلامت دیگر افراد جامعه را ضمانت می‌کند مانند استفاده از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی تاکید فراوان نمودند. ایشان آموزش شستشوی دست‌ها را از موارد مهم بهداشت فردی و اجتماعی بیان کردند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 16.2/20