آموزش صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان به دانش آموزان

پیامبر اکرم (ص)می فرمایند: جبرئیل همواره مرا به مسواک سفارش می کرد تا جایی که گمان کردم آن را واجب خواهد ساخت.
(بحارالانوار۷۶/۱۲۶/۲)

مسواک زدن صحیح از ارکان اصلی بهداشت دهان و دندان می باشد. کمتر کسی را می شود یافت که طی شبانه روز مسواک نزند ولی چیزی که کمتر بدان توجه می شود؛ نحوه صحیح مسواک زدن و استفاده از نخ دندان می باشد. به طوری که مسواک زدن با مسواک نزدن افراد تفاوتی ندارد. آموزش نحوه صحیح مسواک زدن دانش آموزان ابتدایی باعث افزایش آگاهی رفتارهای بهداشتی و کاهش پوسیدگی دندان می شود و استمرار آموزش های بهداشتی دهان و دندان با درگیر کردن والدین در آموزش ها بسیار مؤثر می باشد.

به همین منظور مراقب سلامت دبستان پسرانه امام حسین (ع) واحد۴ سرکار خانم خواجه از روز شنبه مورخ 11 دی ماه ۱۴۰۰ به این امر مهم اقدام نمودند. با تاکید به حفظ سلامتی و اهمیت بهداشت دهان و دندان که در جریان هضم غذا و جلوگیری از مشکلات گوارشی در حفظ سلامت و زیبایی صورت افراد دارد، همچنین با بیان احادیث ائمه اطهار و سفارش آنها به مسواک زدن توجه دانش آموزان را به این امر مهم جلب نمودند.

ایشان علاوه بر بیان نکات بهداشتی، به عدم استفاده از موادغذایی که باعث خرابی دندان می شود و هزینه های هنگفت دندانپزشکی که در درمان و اصلاح دندان‌ها برای خانواده متحمل می شود اشاره و تاکید نمودند و دانش آموزان را با نحوه صحیح مسواک زدن و نخ دندان آشنا نمودند و در پایان ارزیابی از دانش آموزان به صورت عملی و پرسش و پاسخ صورت گرفت.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20