ارائه کارنامه سلامت به دانش آموزان دبستان

دانش آموزان قشر عظیم آسیب پذیر جامعه هستند که مراقبت بهداشتی آنان اگـــر چه از نظر تعیین و درجه بندی این نیازها در جوامــع مختلف یکسان نیست . اما اساسا برای همه دانـــــش آموزان مدارس صرف نظر از اختلافات نژاد، آب و هوا و منطقه جغرافیایی مسائل همسان و نقطه نظرهای مشترکی و جود دارد به طوری که در اکثر کشـــــورهای جهان مراقبت های بهداشتی دانش آموزان و آموزش آن ها از اهم مسائل ویژه بهداشتی و مورد توجه بوده است.

با توجه به اینکه قریب بر 51 % از جمعیت ایران زیر 19سال هستند؛ تعداد زیادی از جمعیت در دوره های دبستان تا دبیرستان قرار می گیرند و از آنجا که دوران تحصیل همزمان با دوران سریع و حساس رشد و تکامل جسمی و روانی می باشد، لذا هر نوع انحراف از حالت طبیعی و سلامت در این دوران باید در اولین فرصت کشف و درمان گردد.

به همین منظور مربی محترم بهداشت دبستان پسرانه امام حسین ع واحد۴ با انجام بررسی های بهداشتی دانش آموزان از نظر پدیکلوز، بینایی سنجی، قد و وزن به اهمیت این موضوع پرداختند و با توجه به شیوع بیماری کوید ۱۹ و ارسال بخشنامه مشترک از طرف آموزش و پرورش و بهداشت بررسی های دهان و دندان به مراکز بهداشتی ارجاع داده شد و در نهایت کارنامه ای به نام سلامت توسط ایشان طراحی و موارد معاینه شده در آن ثبت شد. کارنامه سلامت دانش آموزان همراه کارنامه درسی ایشان به اولیا محترم در بازه زمانی تحویل کارنامه از تاریخ 16 خردادماه1401 لغایت 18 خردادماه 1401 تحویل داده شد.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20