برگزاری مسابقه و برپایی جشنواره نقاشی به مناسبت روز هوای پاک

در ایران ۲۹ دی ماه روز ملی هوای پاک نامیده شده است. هوایی که تنفس آن در بسیاری از کلان شهرهای ایران به آرزویی دست نیافتنی تبدیل شده است. طبق مطالعات انجام‌شده در جامعه ای که با پاندمی کرونا دست و پنجه نرم می کند؛ یکی از عواملی‌ که باعث ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن می شود؛ آلاینده های هواست که تاثیر زیادی بر این بیماران دارد. علاوه بر این ،آلودگی ها اثرات مخربی بر قلب و ریه و کاهش یادگیری در دانش آموزان دارد که متاسفانه روز به روز شاهد آلودگی بیشتری در کلان شهرها هستیم.

به همین منظور مربی محترم بهداشت دبستان سرکار خانم خواجه در روز چهار شنبه مورخ 29 دی ماه 1400 به مناسبت گرامیداشت روز هوای پاک به دانش آموزان فرمودند حتی الامکان هفته ای سه مرتبه از دوچرخه و یا وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنند و چالش نه به خودروهای تک سرنشین را از دانش آموزان خواستند تا با والدین خود اجرایی نمایند.
همچنین با در اختیار گذاشتن پوسترهایی که محتوای آن نشان دهنده ی عوامل ایجاد کننده آلودگی هواست از آنان خواسته شد برداشت های خود را از تصاویر بیان کنند و با برگزاری جشنواره رنگ آمیزی برای پایه های اول و حل جدول ویژه دانش آموزان پایه دوم و سوم به صورت همگانی در مدرسه و فعالیت فردی در منزل اهمیت این موضوع را برای دانش آموزان ابتدایی خاطر نشان ساختند.


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20