یادداشت دلنوشته ها و کاشت نهال در روز درختکاری

خداوند متعال گیاه و درخت را یک عامل مهم در جریان زندگی بشر قرار داده است. گیاه ، درخت ، سبزه و آنچه که از آن ها ناشی می شود در ساخت تمدن بشری یک پایه مهم و اساسی است گیاهان و درختان هوا را تصفیه می‌کنند و برای بشر غذا تولید می کنند. هم مایه تلطیف روح و روان بشری هستند هم نماد آبادانی و خرمی محیط زندگی بشری محسوب می شوند و بسیاری از داروهای مورد نیاز انسان از گیاهان به دست می آید به علاوه منافعی که در چوب و برگ و ریشه و مانند این ها وجود دارد، بنابراین می‌بینید که گیاه و درخت و سبزه یک عامل اساسی و مهمی در زندگی بشر است.

بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در روز درختکاری:

روز درختکاری یکی از از روزهای سال است که در آن مردم تشویق به کاشت نهال می شوند این روز معمولا درروزهای پایانی زمستان است که در ایران ۱۵ اسفند ماه هر سال روز درختکاری نامگذاری شده است. روز درختکاری در بسیاری از کشورهای جهان گرامی داشته می شود.

به همین مناسبت مربی محترم بهداشت آموزشگاه سرکار خانم خواجه در روز 15 اسفندماه 1399 با به روز رسانی برد بهداشت با موضوع درختکاری و اهمیت آن از دانش آموزان خواستند دلنوشته های خود را با موضوع اگر من یک درخت بودم و درختکاری بنویسند. همچنین معاونت محترم پرورشی آموزشگاه جناب آقای مرادی با برگزاری جشنواره عکس از دانش آموزان خواستند با کاشت نهال و رسیدگی به گیاهان در این روز با هدف ارج نهادن به درختان و کمک به حفظ و نگهداری درختان و قدردانی از این نعمت الهی تلاشی دوچندان داشته باشد.

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 20/20