معرفی بانک جایزه آموزشگاه

تشویق و تنبیه دو روش تربیتی در آموزش است که به کارگیری آن موجب رعایت مقررات و نظم و بالا بردن سطح انگیزه در یادگیری دانش آموز می شود. تنبیه برای کنترل رفتار نامطلوب دانش آموز است و تشویق موجب ایجاد انگیزه بیشتر در او می شود به شرطی که هر دوی این اصول به طور صحیح و درجای مناسب به کار گرفته شود.

هدف از ایجاد بانک جایزه در مدرسه ضرورت و اهمیت تشویق درامر آموزش می باشد که بررسی آموزه های دینی و قرآنی و همچنین نظر روانشناسان به ما نشان می دهد که این دو مقوله در جایگاه خود اهمیت ویژه ای در آموزش دارد که اعمال آن  باید باتوجه به شرایط سنی و جنسی و روحی دانش آموز در نظر گرفته شود.

در همین راستا طرح تشویق دانش آموزان و ایجاد انگیزه برای تلاش و پیشرفت در زمینه های تحصیلی، تربیتی، قرآنی، هنری، ورزشی و … در آموزشگاه تدوین و ارائه گردید. در این طرح کارت های تلاش طراحی و تنظیم شد و به معلمین محترم و مربیان گرامی جهت استفاده در مواقع مورد نیاز تحویل گردید.

دانش آموزان با توجه به میزان پیشرفت و ارتقای سطح فعالیت های خود، موفق به کسب کارت های امتیاز یا کارت های تلاش می گردند. آن ها می توانند با مراجعه به بانک جایزه و با توجه به میزان امتیاز خود، یکی از جوایز بانک جایزه را انتخاب نمایند.

این طرح با استقبال گسترده و ایجاد حس رقابت سالم و انگیزه برای تلاش بیشتر در دانش آموزان گردیده است.

 


امتیاز شما به این محتوای آموزشی ؟ جمع امتیاز 13.6/20